tisdag 11 januari 2011

Pyttelitet


Alltså, dom är så små dom här nya bebisarna.
Man glömmer det.
Här är Hedvig nån dag eller så.

När dom är i magen så känns dom först inte alls, sen litegrann och till sist ganska mycket och man tror dom ska komma ut starka som små oxar.

Nu känns vårt O rätt mycket med andra ord.
Hos barnmorskan idag konstaterade hon att den låg med huvudet ganska långt ner också och magen är ungefär en centimeter mindre än den var vid samma tid med Hedvig.
Nu är det ju ingen garanti (särskilt inte när det är andra gången har jag förstått) men man hoppas ju att den stannar så.
Fötterna upp liksom!

Hjärtslagen var omkring 150.
Antingen tolkar man det som att jag också hade rätt hög puls, som kristoffer gjorde eller så gör man som jag och litar(?) till gammal hederlig folktro där hög eller låg puls indikerar flicka eller pojke.

Tjej eller kille.
Vad tror ni?

4 kommentarer:

Hanna sa...

Jag tror på Kille. :)

Jaa vi ska fira dej till tusen. Har du några mer önskningar?

Linda sa...

Jag tror det blir en till liten tjej. :)

Lina sa...

Jag har en känsla av att vi får en till liten pojk i släckten!

Hanna sa...

Ska man ha musli i? Vaddå för nån?:)
Det var nytt.
Puss