torsdag 27 januari 2011

Födelsedagen del ett





Alltså, egentligen är det ju först imorgon som jag fyller år men ska man fira kan man ju lika bra fira i dagarna tre - minst.

Vi började med att gå till barnmorskan, Hedvig och jag.
Hon grät för full hals med riktiga tårar just som jag skulle få mitt blodtryck mätt.
Dålig timing men barnmorskan tyckte ändå att jag höll mej cool.
Sen sa hon att O verkar vara fixerad med huvudet ner redan nu, att magen växt två centimeter sen sist (sf-måttet är då 32 centimeter för den som är intresserad) och att jag totalt gått upp sju kilo sen invägningen.
Nu kan bebisen få komma precis när den vill tydligen, den klarar det men helst skulle jag vilja packa några väskor och baka ett gäng kakor.

Sen kom mina föräldrar med presenter och trevligt sällskap.
Jag fick världens mjukaste morgonrock och ett fantastiskt gamalt pennskrin med rosor på locket.
Hedvig bubblade av lycka över att Smilla fått följa med.

Kvällen har vi ägnat åt att bädda i och inviga barnvagnen (som får hänga med en unge till).
Imorgon är det riktig födelsedag och Kristoffer har redan lovat sovmorgon.
Det verkar som en dag att se fram emot.

1 kommentar:

susanna sa...

Hipp Hipp hurra!!
Ett Jätte Grattis på den riktiga födelsedagen!

Kramkram