tisdag 18 januari 2011

Mammas flicka


Det är så typiskt.
När man själv kommer hem efter att ha varit borta från familjen en timme eller två brukar det ligga lego och allt möjligt precis över allt.
När ungen är hemma med mej ser det ut så här.
Men vad tusan, det är ju inte så att jag direkt kan tvinga henne till vare sej det ena eller andra.

Annars har vi varit på Öppna förskolan idag.
Hedvig tyckte att det var kul att komma iväg och leka med lite nya saker.
Själv tyckte jag att det var lite av en pina faktiskt.

Det första man möts av är en skylt där det står att man måste se upp med vinterkräksjukan eftersom den är enormt smittsam.
Helst ska barnen vara hemma i flera dar bara så man är på den säkra sidan.

Jag gillar såna skyltar för är det något jag riktigt avskyr, hatar och föraktar så är det alla typer av magåkommor och man tror ju att varje sansad människa har vett att hålla sej ur vägen om man (eller familjen drabbats).
Men bara några minuter senare hör jag hur en av fröknarna pratar med en liten kille som berättar att hans bror kräktes upp all sin spagetti igår.
Då blir jag svettig och nästan lite arg.
Mamman till den här killen har nämligen två andra barn med sej på öppna förskolan också.
Man tycker ju att om man har fyra barn så borde man ha lite koll och ta lite ansvar.
Banne mej!

Inga kommentarer: