lördag 1 januari 2011

Saker man önskar sej

Nytt år, visst känns det himla fint ändå?!

Nytt år betyder ju snart förestående födelsedag.
Inte dumt alls, på min ära.

Men...
När Bengt redan på juldagen börjar fråga mej som ännu befann mej i lyckoruset av alla nya Krinkles (dom på köksfläkten i nedanstående inlägg) vad jag önskade mej blev jag alldeles konfys.
När jag dessutom fått en ny Kånken och dynamo till cykeln fanns det liksom inga önskningar kvar.

Vi skyller det (också) på hormonerna för visst finns det alltid saker man önskar?!

När jag nu tagit mej samman och börjat det nya året skulle saker man önskar sej skulle kunna vara till exempel:

-Presentkort på IKEA (kan man någonsin få nog därav?)
-Underkläder med fina små rosor och spetsar på (att titta på fram till mars och kanske kunna använda framåt sommaren).
-Garn i fina naturmaterial, söta knappar och användbara stickor.
-Nya dagböcker.
-Trevlig prenumeration på tidning som inte innehåller nyheter och sport.
-Svarta jodphurs från kavat och svarta converses i storlek 39.
-En brandsläckare.
-En ringklocka till cykeln.

Men egentligen så är jag bara så himla glad att jag får ha er allihop.
Förstås!

Inga kommentarer: