fredag 14 januari 2011

Älskade lilla pyre


Det är så himla skönt dom här kvällarna när man har precis hur mycket tålamod och energi som helst på lager.

I går spelade vi till exempel dataspel jag och sambon.
Första, lätta matchen, ringde telefonen.
Det var En mycket kär vän som glädjande berättade om kommande tillökning.
Den matchen vann vi trots rätt mycket bebisprat.

Andra matchen vaknade Hedvig gråtande och jag fick snabbt lämna skeppet (datorn) och genom dörren höra hur mina stackars hårt arbetande datagubbar gick åt som smör i solsken.
Nåja, det var ju bara att ta nya tag med den tredje matchen.

Den gick väldigt bra till att börja med men rätt vad det var stod det lilla ledsna barnet vid min sida.
Då gjorde jag en snabb välling och spelade klart med lillan i knät. Visade till min stora förvåning hur pedagogiskt som helst dom små hästarna och indianerna och bomullsplantagen.
Sen vann vi och barnet intog Kristoffers säng medan han tog våningssängen på kontoret.
Det var inte så jag tänkte mej kvällen men det blev ju mysigt ändå.

Inga kommentarer: