onsdag 12 november 2008

Nej,

babymassagen är inget för oss!
Hedvig vred sej som en mask, mina kinder hettade av värmen och jag kände mej fånig när jag behövde svara på frågor om hur mycket jag masserat i veckan och vad jag tyckte var bra med den.
Visst har jag strykit henne lite på benen i veckan, det har jag men något vidare masserande har det ju i ärlighetens namn inte blivit.

Men kanske är det inte just bara massagen.
Jag känner mej så liten och orolig, vill helst åka med henne till en doktor som kan göra alla möjliga undersökningar.
Lyckan nyss över att hon sover hela nätterna är som bortblåst.
Ska hon verkligen sova så där mycket?
Är hon tillräckligt stark i nacken för sin ålder?
Väger hon för mycket?
Har hon snett huvud?
Är det farligt att hon har nött bort håret i nacken?
Har hon för stora kinder?
Skelar hon för mycket?
Jollrar hon för lite?
Jag kan fortsätta i en evighet och inte blir det bättre för det!

Det är nog det äckliga vädrets fel. Ge mej lite glittrig frost för tusan och låt det snabbt bli fredag så vi äntligen får gå till BVC!

Inga kommentarer: