måndag 3 november 2008

Ett riktigt Uppsalaväder det är när himlen är helt grå eller dimman ligger tjock - hela dagen.
Så är det idag.
Förut hatade, hatade, hatade jag det men nu är det bara en del av allt det där som är hemma. Jag vet att solen ändå alltid finns där bakom molnen någonstans.

Igår eftermiddag, strax innan solen plötsligt gick ner, snörde jag skorna ordentligt och tog på mej understället.
Upp för backen mellan Flogsta och Ekeby bankade hjärtat hårt i bröstet - det är sånt som får mej att känna att jag lever.
Hemma väntade badet, en söt sambo och ett soligt litet barn.

1 kommentar:

Anonym sa...

låter härligt att du har kommit ut i löpspåret igen anna! =) men det var ju bara på förmiddagen det var dåligt väder.. hela eftermiddagen har det ju varit relativt soligt och för en stund sen var ju ute och fotograferade en alldeles blå himmel med rosa moln utanför.. jag trodde bara att det fanns i disney typ. Hur är det med er? verkar som att ni har det riktigt bra med er lilla familj=)