måndag 3 november 2008

Jag har blivit utmanad av Johanna!

Sju saker om mig:

1. Jag är en impulsköpare och lämnar tillbaks eller byter säkert hälften av allt jag handlar. Byter jag inte så våndas jag alltid i några dagar - är det här en bra sak verkligen, borde jag inte valt en annan färg och så vidare, och så vidare in absurdum! En gång fick Kristoffer köra mej tillbaks till Göteborg, en omväg på mer en tio mil, för att lämna tillbaks en snygg men aningen speciell Dieseljacka som jag köpt.

2. Jag har dessutom, precis som mina mamma, fantastiskt svårt att göra mej av med saker. Nu när vi var uppe i Hälsingland slängdes saker till höger och vänster till synes helt osentimentalt när gamla barnsaker gicks igenom. Mamma och jag vi flyttar mer saker från ett ställe till ett annat när vi rensar. Man vet ju aldrig vad som plötsligt kan vara bra att ha!



3. Jag är maniskt rädd för ormar och skriker okontrollerat om jag får syn på en i den fria naturen.

4. När det är kallt ute fryser jag alltid mest om låren och har därför extra små kortkalsonger under mina vanliga långkalsonger.

5. Om vi fått en pojke i stället för Hedvig skulle han ha hetat Tage efter Tage Danielsson. Vem vet, det kanske blir syskon någon gång...

6. Jag gillar när det är grått, ruskigt och mulet ute. Om man går ut så känner man sej extra duktig när man kommer in igen och är man inne kan man med gott samvete häcka i soffan under en filt.

7. Jag älskar att åka skidor, fort, fort i stora, mjuka svängar.

Nu utmanar jag Bettan, Lina, Maria, Hanna, Susanna, Anna och Malin
De regler som gäller är :
- Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget.
- Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.
-Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor.
-Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.

Inga kommentarer: