lördag 9 augusti 2008

När kommer Pyret?

Två nätter återstår att spendera under det blåblommiga täcket i det röda sovrummet i Lars-Nils.
Kristoffer fortsätter att förmana mej att ta det lugnt och hålla igen tills på måndag, åtminstone.
Jag gör så gott jag kan.
Jag har börjat fundera på att försöka gissa vilket datum Pyret kommer att vilja komma ut.
Jag har läst att det kan ha en viss betydelse när barnet kommer att födas beroende på hur länge ens mormor och mamma fick vänta när dom var gravida.
Vare sej mormor eller mamma gick särskilt långt, om ens något, över tiden så jag hoppas att det här är ett rön att lita på.
Min gissning är därför att Pyret kommer den sjuttonde vilket vore extra roligt eftersom det, som Malin redan räknat ut, är precis nio månder efter Kristoffers födelsedag.
Den nittonde får det under inga omständigheter bli eftersom det är Bengts födelsedag och jag antar att vi kommer att hamna i en evighetslång onåd om vi snuvar honom på hans stora dag.
Någon som vågar sej på en gissning?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror på den 17:de. Det vore extra roligt med tanke på min uträkning också. =)

jag håller tummarna. Nu är det bara en vecka kvar till den 17:de! va spännande!

Anonym sa...

Tänk vad tiden går fort. Tyckte man nyss fick veta att du skulle ha och snart är det dags. Hoppas att allt går bra. Vågar mig inte på en gissning men jag hoppas att du slipper gå över allt för många dagar...
Kram Bettan