lördag 26 juli 2008

Vad varmt det plötsligt blev överallt.
Luften är varm, vinden är varm och till och med skuggan är varm.
Otroligt.
Mina tår och fingrar sväller så dom blir svåra att böja men ärligt talat är det inget jag lider av.
Jag har nämligen alltid haft stora och rejäla fingrar och tår, en klart dominant gen från den berglundska sidan.
Det enda trista med svällandet är att min namnteckning i gästboken på Mats Källström-utställningen som vi var på i förmiddags blev en riktig kråka eftersom jag inte riktigt kunde hålla bekvämt i pennan.
Jag menar, på en konstutställning vill man ju gärna lämna en konstnärlig signatur, inte en vanställd räcka av någorlunda sammanbundna bokstäver.
Om värmen håller i sej får jag nog överväga att alltid ta med mej en kylväska med isklampar så jag lite snabbt kan kyla av händerna vid behöv.
För vem vet när man nästa gång behöver lämna ett extra tjusigt avtryck?

Inga kommentarer: