torsdag 1 mars 2007

Vilken valla jag använde? Klister förstås!

Jag har varit ute och kavat på längdskidor idag.
Jag tycker faktiskt inte alls om att åka längdskidor utan
föredrar att svischa ner för en välpreparerad skidbacke.
Men eftersom man blir så förbaskat vältränad av att
åka längdskidor ( för det blir man väl?) så gav jag mej alltså
ut på en tur.
Efter en och en halv timme var jag tillbaks, genomblöt och med
skavsår - i ena handen!
Föret var, som Lars Berger sa efter fristilsloppet i VM igår, det
var som att åka i lim! Man var tvungen att staka till och med i
nerförsbackarna. När jag försökte stå still och glida sögs skidorna
fast och det kändes som om jag skulle stå på näsan.
Hur som hellst är jag ändå rätt nöjd.
Jag hade bra musik i mp3 spelaren, det var nästan bara jag i spåret,
jag förbrände över 1000 kalorier och hittade ett jättefint elljusspår.
anna

Inga kommentarer: