lördag 31 mars 2007

Det är svårt...



... att sitta inne nästan en hel dag när solen skiner in genom fönstren trots att man gjort sitt allra yttersta för att slippa se den.




Efter snart ett år som sambo med K har mina filmvanor förändrats totalt. Från att ha varit tjejen som såg Disneys Skönheten och odjuret gång på gång på gång på gång (jo, det är sant), ja till och med tusen gånger samma kväll ser jag nu supermånga olika filmer. Vissa är konstigt dåliga, nästan otäckt dåliga faktiskt (Trion från Belleville och Doften av grön papaya för att nämna två exempel) men många är hur bra som hellst. Jag såg liksom aldrig Hajen eller terror på Elmstreet när jag var liten. Jag behövde en som K!


Hur som hellst var det ju så enkelt i vintras att bara ligga i soffan hela dan och se film efter film. Det var ju mörkt nästan hela dan. Nu när solen skiner vill jag vara ute, hela tiden!


Fast sen jag sprungit på förmiddan i dag tyckte jag inte att det gjorde något. Solen fick skina bäst den ville. Jag kände min förkylda sambo andas i min nacke och bara njöt.


Vet du K, du är bäst även då du är lite sjuk!

Inga kommentarer: