måndag 26 mars 2007

En dag i fåglarnas tecken

I går var det så fantastiskt härligt söndagsväder och liksom alla andra promenerade vi längs vattnet ända ut till Tekniska museet. Solen värmde verkligen när vi spelade Letramix på en grönmålad bänk och väntade på att klockan skulle bli fem.
Fem började nämligen dagens sista föreställning av Flyg på Cino 4.
Jag var kanske inte lika förtjust som K men det var häftigt när filmfåglarna skvätte vatten i ansiktet på en och en liten insekt smet frn bioduken och flög in i mitt hår. Men någon längre film än en halvtimme skulle jag inte villa se. Då skulle jag nog bli riktigt sjösjuk av allt gungande.
På kvällen väntade sen alltså Andrew Bird på Kägelbanan, en sjutusans hejare på att vissla men utan sin sharpa look eftersom alla grejer försvunnit på flyget, eller hur det nu var.
Det var en fantastisk dag helt enkelt!
I dag verkar det bli minst lika bra för efter luch ska jag låna nya Bergmanfilmer på Bibblan.

Inga kommentarer: