onsdag 17 december 2008

Sångstunden, så gick det

Utan problem gled vi in på sångstunden.
Jag kunde för ovanlighetens skull nästan alla sånger och rörelser.
Hedvig tittade dock glatt nyfiket på allt utom sin sjungande och viftande mamma.
Så hade vi nästan glidit ut lika smärtfritt igen när en av fröknarna kommer med boken där man ska skriva in sej varje gång man varit på Öppna förskolan.

-Är ni på väg? Då måste du ju skriva först.
-Ja just det, det där glömmer jag alltid!
säger jag och skrattar lite fånigt.
-Och vem har vi här då?
Shit! Fröken tittar på Marie med frågande min.
-Min syster!
Svaret kom så självklart att jag genast trodde på det själv.
-Jag gissade väl det.
Fröken ler.
-God Jul!

Phu!
Marie, min ängel, min syster, tack för idag!

Jag har förresten fått mjölken till frukostgröten att skära sej i tallriken.
Från och med idag behöver jag nog aldrig med fixa frukosten!



1 kommentar:

Anonym sa...

Som sagt nedan Dop?????????????