onsdag 3 december 2008

Imorgon ska vi premiäråka tåg med lillan.
Jag har en känsla av att det kommer att vara en hit.
Hittills har hon i och för sej bara åkt vagn och bil så jag har ju inte så mycket att jämföra med.
Men just nu har jag rätt höga förväntningar.
I bilen blir ska man helst kunna stanna direkt hon börjar tröttna för annars kommer illhungertjutet som bara kan hejdas med hjälp av bröstet.
I början somnade hon så fort vagnen rörde sej och sov i princip tills man stannade, om inte lite längre. Nu för tiden funkar det inte så utan när hon sovit färdigt då vill hon komma upp. Det är tusans besvärligt att putta vagnen samtidigt som man bär henne på armen om man är ensam och även om man är två och slipper vagnputtandet så börjar hon bli rätt tung på längre sträckor.
Det är i och för sej ett bra sätt att träna upp sina muskler på men inte alltid så lämpligt.
Jag tänker mej att tåget är ultimat eftersom man kan gå omkring, amma utan att tåget behöver stanna och eftersom där, åtminstone ibland, finns toaletter med skötbord.
Jag återkommer med en utvärdering.

Inga kommentarer: