fredag 4 februari 2011

Gravid: 35 veckor vs. 35 dagar

Alltså det här med tid, vad det är konstigt.
I förhållande till 35 fullgågna veckor är ju dom 35 dagar som är kvar en droppe i havet, en fis i rymden, ett sandkorn i öknen men...
Just nu kan jag inte jämföra, jag tycker trettiofem dagar käns som 35 år.
Minst.

Fast egentligen så är det ju bra att det faktiskt är lite tid kvar.
Jag ska ju jobba fyra gånger till på museet, baka kakor och packa färdigt den där berömda bb-väskan. (Är det fler saker som jag glömt? Påminn mej gärna.)
Hedvig måste ju också ha en egen packning redo att ta med till bästa barnvakten.

Hur känns det då?
Riktigt bra (om än lite otåligt).
Jag är lite tröttare än tidigare tycker jag nog och får ändra ställning ofta på natten för att det känns i ryggen (det kan i och för sej också ha att göra med att jag sover i Hedvigs säng där det både är trängre och hårdare än i min egen - men mysigt förstås).
Jag är så himla glad också att vi har så nära till toaletten i den här lägenheten.
med Hedvig bodde vi ju hela den sista tiden antingen i Kilafors eller Arbrå där det är både trappor och tusen steg till närmsta damrum.
Fast allt känns fortfarande himla bra.
Magen är stor men inte enorm, jag blir anfådd men inte överdrivet.
Det känns skönt att barnmorskan sist sa att O faktiskt verkar fixerad redan och alltså med största sannolikhet kommer att födas med huvudet först.
Jag är nog redo nu, det är jag.

Men, en sak jag undrar är: finns det inga koftor eller tröjor för nyfödda som inte har luva?
jag har för mej att det är tusans så opraktiskt med luva.
Har jag fel, har någon tips?
Hjälp!

2 kommentarer:

Annis sa...

Huva opraktiskt till 1000! Glöm inte läppsyl!

Anna sa...

Tack!
Skönt att man inte är helt ute och cyklar.