tisdag 19 oktober 2010

Oktober - väntemånaden


Är det inte lite så att oktober är någon sorts klämmånad?
I september tycker man ändå att det fortfarande är sommar och i november kommer första advent, farsdag och Kristoffers födelsedag.
Men stackars oktober är det inte mycket med - åtminstone inte i vår familj.
Därför har jag för att sätta lite piff på oktober med, inte julpysslat men väl hittat och ramat in en sak som jag ska ta fram till jul.
Bilden kommer från Prinsarnes blomsteralfabet av Ottilia Adelborg som mormor fick när hon var liten. Nu är den sliten och bladen satta i plastfickor i en pärm men dom är ju så himla fina!
Helst ville jag sätta upp A:et vid min säng. Det är ackleja, rosa och fint som bara den men när jag såg att K för Kristoffer var kärringtand, en rynkig gammal gumma i gult så blev jag lite mer osäker på det projektet.

Inga kommentarer: