fredag 9 maj 2008

Dagens dilemma

Vad gör man när barnmorskan ringer upp klockan nio en fredagsmorgon och berättar att proverna man lämnat är på gränsen men att hon ska prata med en läkare på mångdag och att jag ska ringa om det börjar kliar mer?
Ska man bli orolig och hyserisk eller hålla sej lugn och sansad eftersom på gränsen faktiskt inte kan sägas betyda något riktigt dåligt?

Jag känner mej lite orolig faktiskt.

Det är väl klart som sjutton att det kommer att klia något alldeles infernaliskt hela helgen eftersom jag kommer att kunna sluta tänka på det.
Jag får nog helt enkelt försöka intala mej att eftersom jag mår minst lika bra som alltid och att hon inte tyckte att hon behövde prata med doktorn förens på måndag så är det nog inte någon större fara.

Eller?

1 kommentar:

Anonym sa...

håll dig bara lugn och sansad. inget att få panik över. ta det lugnt i helgen så får du se vad dom säger på måndag!