måndag 31 mars 2008

Mitträff

på mödravårdscentralen som heter Flogsta Vårdcentral men ligger mitt i stan.
Gud vad jag håller tummarna hårt för att den ska öppna på sin vanliga plats igen inom en snar framtid, alltså mindre än ett stenkast från vår lägenhet (om man kan kasta ganska långt vill säga).
Där satt vi i alla fall, åtta blivande mammor och fick veta allt om eventuella åkommor som hör graviditeten till, om hur vi ska sitta, ligga och röra oss och om vad vi ska och inte ska stoppa i oss.
Jag tror att det inte kom upp något som jag inte har läst någonstans innan men det var ändå kul att se mammor som kommit ungefär lika långt och särskilt intressant förstås att spana in deras magar.
Vår bebis var till det beräknade datumet yngst men bara med några få dagar och jag tyckte nog att jag magmässigt passade rätt bra in i gruppen.
Det var tråkigt bara att vi inte fick presentera oss för varandra fast vi var där i nästan två timmar men kanske blir det ungefär samma människor i föräldrautbildningen senare.
Nu har jag struntat i den svåra tentan alldeles för länge och mamma är på mej som en igel att jag måste ringa sommarjobbsPelle och kräva besked om det blir nåt jobb eller inte.
Som tur är tänker jag jympa klockan fyra så så förfärligt länge behöver jag inte vara duktig.

Mammajympa på Friskis & Svettis var förövrigt ingenting för mej.
Alla, inklusive ledaren, förutom jag och en till tjej hade söta små barn med sej som fick ligga på mjuka filtar och titta upp på sina jympande mammor.
Nej, ska det vara träning ska det vara på riktigt!

Inga kommentarer: