torsdag 20 mars 2008

Jag har sovit

i mitt gamla röda sovrum i Norrbyn inatt i mina blåblommiga sängkläder som jag alltid har när jag är här.
Det är fint där uppe och lugnt men så förfärligt långt till toaletten när man vaknar mitt i natten.
I natt övervägde jag att ligga kvar eller kanske leta upp någon gammal burk att använda som potta men jag tände förstås lampan, letade upp ett linne, tassade genom det gamla köket, ut till trappan och ner, genom den mörka hallen och så äntligen in på toaletten.
Sen samma väg tillbaks, av med kläderna, ner under täcket och vips tillbaks in i drömmen.
Eller nja.
Nu var jag ju klarvaken där i mörkret och hade väckt bebisen som tumlade omkring där inne på sitt gulligt mjuka sätt.
Långt om länge somnade jag i alla fall om för att sen vakna kvart i sju till en strålande sol och en övertygelse om att klockan måste vara minst elva.
Nu hoppas jag på frukost, en riktig påskpysseldag och ett besök hos mormor.

Inga kommentarer: