torsdag 31 maj 2007

Spring Anna, spring

Jag kände mej som Forrest Gump och hade kunnat springa i en evighet. Vädret var perfekt, så där flurigt regnigt, inte för kallt och inte för varmt, ingen stickande sol i ögonen.
Det var väl det jag visste innerst inne fast jag tvivlade så sent som i förrgår. Vi är ett vinnande team jag och mina sauconys bara vi ger oss tusan på det.
Det var överhuvud många bra nyheter igår som att Håkan Hellström fått årets Taubestipendie och att Somartorpet börjar igen den 11 juni. Jag menar bara det att kan sommarlovet, det riktiga sommar-sommarlovet, få en bättre start än med Ernst?
Jag vet att en viss Kristoffer och en viss Johan inte håller med, men kanske kan dessa herrar se mellan fingrarna och låta mej glädjas ändå?
Det var också så att jag när jag sökte mellan kanalerna på teven i går kväll hittade Leila bakar på tv4 plus. Leila var minst lika söt som kakorna hon bakade och köket hon höll till i ljuvligt. Lite väl blommigt och pastelligt kanske men hur charmigt som hellst. Jag skulle inte säga nej tack till kopparkastruller och ett bulligt ljusblått kylskåp.

Inga kommentarer: