måndag 14 mars 2011

BVC


Första besöket på BVC i dag och Hedvig(!) lekte så fint i väntrummet att hon fick ett klistermärke av sköterskan innan vi gick.
Jonas skötte sej också fint.
Har nästan ätit upp sej till sin födelsevikt, det fattas bara tjugo gram.
Jag tycker att jag varit så himla lugn den här gången, knappt varit nojig alls.
Det kanske beror just på att vi inte varit på bvc tidigare för nu oroar jag mej för allt.
"Tänk på att om det blir rött kring naveln kan det vara en infektion och då måste ni genast till en läkare, annars kan han få blodförgiftning. Var noga med att spänna fast honom om ni bär honom i babyskyddet. Det är så lätt att dom trillar ur annars.Se till så att det är rent i ala veck. Man kan tvätta med lite babyolja. Dom har en särskilt fin och bra på apoteket som till och med går att äta. allt man har på huden ska ju gå att äta."
Ni förstår va?!
Nu ser jag ju röd navel och giftig olja överallt här hemma.
Fast det går ju snart över det med, det vet jag.

Inga kommentarer: