söndag 14 november 2010

Farsdag

Vad säger man egentligen?
Grattis?
Hurra?

Jag säger lite skämtsamt till min pappa att ha måste vara hemskt lycklig som fått en så fantastisk unge.
Sen får han tolka det som han vill tillsammans med presenten.
I år - ett par färgsprakande kalsonger från Björn Borg som hedvig hjälpt till att välja.
Det är en typisk sak man hittar på såna där farsdagslistor som alltid dyker upp i tidningarna.

Det som pappan i den här lilla Kraft-Berglundska familjen fick har jag däremot inte sett på någon tio-i-topp.
Presentkort på hotellfrukost och en hushållspappershållare från rice.
Inte så manligt och tufft kanske men det verkar vara det temat som vi kör på såna här dagar.
Jag menar, när det var morsdag fick jag ett set med skärbrädor.

Annars har jag pirriga fötter och en trött rygg efter ett postsorteringsmarathon (i hyfsad fart så klarar man ju det på fyra timmar).
På Citymail är det huvudet upp och fötterna ner som gäller från att man kommer innanför dörrarna.
Men tusan, det är ett helt okej jobb alltså.

Inga kommentarer: