onsdag 19 maj 2010

onsdag

Det är så varmt över allt!
Först nu, när jag redan borde ha somnat för en sisådär fyrtio minuter sen (jag vet för jag har levt med mej själv i tjugosju år) för att vara pigg och rask imorgon, börjar lägenheten bli skönt sval och fyllas med vårkvällens allra underbaraste dofter.

Vi har så otroligt mycket post att ta hand om på jobbet nu och jag har börjat sju och inte gått hem förän halv fem sen i måndags.
Tur att resten av lilla familjen inte är hemma när arbetet tar så mycket tid. Förhoppningsvis lugnar det ner sej framåt fredag i samma veva som dom äntligen kommer hem.

Tänkte ge mej ut och springa en kortis idag men jag var helt enkelt alldeles för varm, nästan kokande, så jag höll mej hemma och bakade bröd (! svalkande sysselsättning det vet ju varenda en)och städade lägenheten.
I morgon blir det en runda vare sej det är varmt eller inte. jag behöver det för att kunna tänka.
Ska cykla till IKEA också och köpa någonting.
När kameran kommer hem på fredag ska jag visa vad.

Nu ska jag läsa Kung Liljekonvalje av Dungen och se klart Sopranos avsnittet medan jag blir tillräckligt kall för att sova.

Inga kommentarer: