lördag 28 februari 2009

Efter nästan en vecka i mamma och pappas trygga händer är Hedvig och jag hemma igen.
Fast det var fantastiskt trevligt med överasknings-efterskottsfirande av dopet med dom söta syskonen och skidåkning med Hedvig i pulkan och jag egentligen inte alls längtade tillbaks var det märkligt skönt att vara hemma.
Man sover alltid bäst i sin egen säng!

Dopfirandet kom sej förresten av att alla mina tre syskon lyckades bli insnöade när vi hade dop här i Uppsala. Istället hade dom i helighet smitt värsta planerna när dom hörde att vi väntades hemåt.
Intet ont anandes lekte jag på golvet i mina fulaste långkalsonger (förvisso nyduschad men ändå) med en pyjamasklädd Hedvig när köket plötsligt var helt fullt med syskon och syskonbarn i alla tänkbara varianter. Vissa såg ut som Mimmi Pigg, andra hade odlat skepparkrans sen sist och alla var bara himla söta!
Sen blev det presenter, exotisk planka och prinsesstårta.
Har jag verkligen sagt att jag har söta syskon?









1 kommentar:

Hanna sa...

Vilken underbar Findus, sådan måste jag införskaffa! :)