söndag 15 februari 2009

Bror Hjorths hus

Fredagen den 13:e till all ära passade jag att gå med första dagen på jobbet (mitt jobb, wow!).
Som vanligt var jag ute i lite för god tid och fick ta ett varv runt kvarteret, cyklade så sakta jag kunde utan att tappa balansen och räknade ettusenett,ettusentvå, ettusentre...
Sen gick jag in.
Det här med kläder är ju som vanligt ett riktigt dilemma och eftersom jag hört att chefen är petig var jag kanske mest nervös för det.
Långskjorta och svarta strumpyxor liksom, det kan ju verka alldeles för mycket pyjamas.
Hur som sa ingen något så än så länge tar jag det som ett bra tecken.
Först fick jag räkna alla föremål i Bror Hjorth utställningen, lära mej hur man dukar cafévagnen och vikten av att hålla sej på mattan (bokstavligen) medan man larmar av.
I stora drag verkar det hela gå ut på att se glad ut, vara trevlig och hjälpsam, koka kaffe och vakta utställningen på ett diskret sätt, det vill säga pyssla med krukväxterna och kika på gästerna lite i ögonvrån.
Jag tror nog att jag kommer att trivas!

Idag har vi tränat och lekt med det lyckliga lilla barnet.
Sämre söndag har man ju varit med om.

Inga kommentarer: