söndag 4 januari 2009

Födelsedagens vara eller inte vara

För ett år sen skulle jag fylla tjugofem men var bokstavligen helt uppfylld av något pyttelitet som simmade omkring inuti min mage.
I år ska jag således fylla tjugosex (enkel mattematik även för en humanist) och då ska den där pyttelilla döpas precis i samma veva.
Att Kristoffer och jag firar vår årsdag precis dagen före min och kungens flaggdag gör definitivt inte saken bättre. Jag menar, den egna födelsedagen med all sin upprymda charm verkar sorglit bleknad och nästan lite bortglömd.
Konstigt nog gör det mej inte det minsta, trots att jag både är farligt traditionsbunden och rädd att bli bortglömd.
Nu ser jag fram mot härliga sommarkalas att skämma bort Hedvig på istället för snökalla januaritillställningar.

Fast visst.
Jag hoppas ändå på någon uppvaktning.
Kläder, fotoalbum, Those Dancing Days och Anna Maria Espinosas senaste, sängkläder från Sebra och lite sånt där skönhetsgrejs som hårinpackning och hudkräm vore inte dumt.
Inte dumt alls...

Inga kommentarer: