onsdag 21 januari 2009

En väldigt speciell dag

Jag vaknade lite före resten av familjen och passade på att sminka mej efter morgonduschen.
Redan här börjar det speciella, märk väl att jag sminkade mej.
Efter grötfrukosten tog jag på mej en prickig kjol och en mycket lurvig, vit kofta och gav mej ut i ett halt januariuppsala.
Eftersom jag var tidig fick jag cykla några varv runt kvarteret och andas med långa, djupa andetag innan jag vågade mej innanför grindarna och låste cykeln vid ett cykelställ.
Sen ringde jag på vid personalingången och presenterade mej klädsamt rodnande.
Sen blev jag i korta drag utfrågad om mina färdigheter innan jag fick ett jobb.
Ja, du läste rätt.
Kulturtjejen med kassa jobbutsikter har fått in sin första fot.
Eftermiddagen har jag spenderat på H&M och firat mej själv genom ett stort klädinköp.
Resultatet i urval: ett par snortajta, svarta jeans i storlek 36.
Kanske kommer jag bara att kunna ha dom just nu och så länge jag helammar men tusans vad jag ska njuta så länge det går av mina nya, smala ben!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till jobbet då! Kram Bettan

Anonym sa...

Ett jättegrattis till jobbet!! Ses till helgen. Kram kram

Anonym sa...

Grattis grattis Anna! Kul med jobbet!

Anonym sa...

Stort grattis till jobbet! :)

Anonym sa...

Stort grattis gumman, du är såå värd det!!
puss

susanna sa...

Jätte Grattis! :D

Anonym sa...

Grattis! Vad kul att du har fått jobb! Du får berätta lite vad det är för jobb. Hoppas allt är bra!

Anonym sa...

Grattis! /Den "Riktige" Tomten