onsdag 24 september 2008

För första gången har Hedvig och jag varit och träffat en massa andra nya bebisar och föräldrar. Vissa var lite äldre och andra lite yngre men vi bor alla på ungefär samma ställe och går till samma sköterska på BVC.
Det är nog tusans så nyttigt det där att komma ut lite.
Det kändes som att vi hade väldigt mycket att prata om jag och Joanna som gick i samma föräldragrupp innan dom små kom.
Hedvig som i vanliga fall sover lätt som en fjäder skötte sej också exemplariskt.
Jag lyfte henne ur vagnen och klädde av henne när vi kom och klädde på henne och la ner henne igen efter en och en halv timme utan minsta lilla gnäll.
I vanliga fall brukar hon skrika rakt ut och bli helt röd i ansiktet så fort man bara tänker på att ta på henne en mössa.

Det jag mest funderar över nu är varför hon plötsligt blivit så prickig i ansiktet.
Är det hormonplitor fortfarande eller kan det vara något jag ätit.
Någon med barn som har koll på sånt?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Juni hade också såna där plitor ibland, men de varade bara någon dag, eller två. De bara blossade upp från ingenstans, så jag skulle tro att jag kanske ätit något?

Men, som sagt, de försvann lika fort som de kom :)

BVC is the shit! Det är grymt skönt att få komma ut & träffa folk!

Anonym sa...

Det kan mycket väl vara något du ätit men tror också att det kan bli så av värme. Lukas fick mycket prickar till och från när han var liten och då sa dom att det var pga värmen. Försvann av sig själv i alla fall./ Bettan

Mammanna sa...

Isak bblev också prickig, hormonplitar sa bvc men han fick så mycket att vi fick smörja med 1% kortison och miniderm försvan då på 3 dagar... inget att oroa sig för. Jag rev upp himmel och jord jag innan jag fick svar haha ringde svu fick komma akut til hc och vidre skickad till bvc vilken cirkus =)

kramar på er!!