söndag 14 september 2008

En timme


En månad

2 kommentarer:

Mammanna sa...

Bästa som Isak viste var att ligga på pappas mage på kvällarna det gjorde han nog tills han var över halvåret sen hade han inte tid att vara still så länge =)

Hon är underbart söt och jag kan bara säga att jag längtar till våran kommer varje gång jag ser en bebis.. man blir lite sjuk!!

Kramar

Anonym sa...

Blir nästan tårögd när jag tänker tilbaka på de där första timmarna :)Minns enbart förlossningen med glädje lyckligt nog!

Jo, hon gillar sång som sagt. När hon är gnällig & sur så brukar jag sjunga för henne & då blir hon så fokuserad på sjungandet att hon liksom glömmer att gnälla. Efter mycket sjungande så kan hon tom somna :) Vi lägger henne alltid i egen säng på kvällen & jag tar henne till vår säng när hon ska matas & förhoppningsvis hinner jag inte somna så jag kan bära tillbaka henne sen :) När hon får snutte & tutte bredvid sig + en sång så brukar hon somna relativt enkelt.

Nu är hon dock sur & anti så nu vägrar hon att somna själv överhuvudtaget, hon sover förövrigt knappt alls & därför har hon blivit lite extra bortskämd.
Jag tror det är bra att lära dem att sova själv på en gång, men det är ju rätt svårt som sagt. Man måste ju även få sova själv ibland & väljer då den enklaste vägen - dessutom är de ju så mysiga att ha i sängen :)

Fy, man börjar nästan längta efter syskon redan fastän de är så små. Det var rätt nyligen jag först lärde mig "uppskatta" tiden hemma med Juni, innan tyckte jag det var rätt trist & jobbigt. Det tar nog några veckor att "landa" helt enkelt, för nu är det helt underbart :)