måndag 18 februari 2008

Leena Lehtolainen - dagens deckartips


Av söta Marie fick jag en gång boken Snöjungfrun av den finska författarinnan Leena Lehtolainen.
Sen någon bokrea, eller något annat bokinköp för länge sen, har jag även haft hennes andra bok Dödsspiralen i bokhyllan men inte börjat läsa den förrän idag.
Det är så härligt när man en annars grå måndag hittar såna guldkorn!
Huvudpersonen är förstås polis men tjej och heter Maria Kallio och jobbar vid den finska Esbopolisen bland en massa svårmodiga personifieringar av alla mina manliga finska fördommar.

1 kommentar:

susanna sa...

Hej min söte vän! jag har den närmaste veckan gått och nypit mig i armen efter jag läst din blogg.. Måste säga jätte Grattis till dig ju! och tack för din mysiga blogg.. denna bok ska ja lägga på minnet! för läsa.. de är något man har märkligt mycket tid till när man bor i hälsingland! Jättekramar