måndag 23 april 2007

Allsång på vasan

Åhh, det var som en dröm! Ja, jag undrade faktiskt när jag vaknade mellan den janssonska familjens blommiga lakan om det bara varit en märkligt härlig dröm för det var så det kändes. Jonas Gardell hoppade och studsade och härmade Marc som plötsligt blev uppropad från sin trygga plats i publiken. Sen kom Rebecka Törnqvist och Mikael Nykvist också. Rebecka var tyst men otroligt snygg i sin svarta klänning och sitt utslagna hår och Mikael dansade till en märklig, fast faktiskt ganska sexig, skotsk sjömansvisa. Åh Tomas Alfredsson sen! han var den bästa av alla. Bakom sin pulpet skötte han bildvisning och presenterade recept som Herrpudding, Baconost och Negeromelett från en receptask han köpt på en loppis. Jag kanske inte uttrycker mej så klart och redigt som jag borde men det jag egentligen vill ha sagt är att om Allsång på Vasan kommer tillbaka nästa år så: Ta chansen go vänner!
Den här drömmen kommer jag att leva i länge!

Inga kommentarer: