torsdag 3 oktober 2013

Kroki hos Bror Hjorth


 
Alltså, vad fint det är med jobbförmåner!
Alla vi som jobbar hos Bror Hjort får gå gratis på en krokikurs nu i oktober.
Första gången var förra veckan då vi inte var hemma men igår kunde jag vara med.
Jag förstår inte att jag inte testat det här förr för det var kul, men svårt.
Som jag förstår det så är kroki ett slags modellstudie. Vi hade en levande modell och fick olika lång tid på oss att teckna henne i olika poser. Ibland skulle det gå fort, då hade vi bara 30 sekunder på oss, ibland hade vi en hel kvart. Vi fick testa att använda flytande tusch och bara måla de mörka, skuggade partierna på hennes kropp annars använde vi blyerts.
I början jämförde jag mej så himla mycket med dom andra som jag tyckte var så himla duktiga men efter en stund märkte jag att det var lättare att i stället inspireras och lära mej av dom andra istället.
Jag ser redan fram emot nästa tillfälle!

Inga kommentarer: