onsdag 15 december 2010

Pepparkakspyssel



Igår lyckades jag plocka till mej en byggsats av pepparkaka på julklappsbytet (mycket trevligt det där med julfest by the way och många goda ord om min vansinnigt snygga klänning) - idag satte Hedvig och jag ihop det med liv och lust.

Annars har vi klarat av vecka tjugoåttas mätning och vägning.
Magen är precis exakt (hur exakt det nu kan vara) lika stor nu som den var i samma vecka med Hedvig och senaste månaden är det mest bebisen och inte jag som vuxit att dömma av vikten.

Jag tänkte ju att det här med att vara på tjocken under julen skulle vara alldeles perfekt.
Äta en massa utan att behöva tänka eftersom man ändå bara blir större och större liksom.
För dom första månaderna, då åt jag verkligen hur som och hur mycket som helst.
Men hur fel hade jag inte.
Nu finns det liksom ingen plats för all den där maten så jag måste tänka efter och bara äta det allra godaste för att vara säker på att orka det.
Mycket bättre måste jag säga.
Så borde man alltid känna även utan extra liten person i bagaget.

Inga kommentarer: