måndag 20 augusti 2007


Jag läser Kajsa Ingemarssons Lyckans hjul och närmar mej med oroande hastighet slutet. Jag vet så väl att såna här "må bra" böcker inte kan hålla på i oändlighet (det skulle ju bli nåt alldeles vansinnigt trist i längden) men ändå så vill jag inte att den ska ta slut.
Egentligen är den inte särskilt smart, intressant eller förbluffande utan den bara är och det är det som gör att jag tycker det gör ont när jag måste lägga den ifrån mej.

Nu är det bara minuter kvar innan biljetterna till Peter Le Marc's turne i höst släpps på ticnet så skynda mina väner, skynda. Det kommer att bli fantastiskt!
I november har vi i och för sej redan bokat in en konsert (med Arcade Fire!) men en le marc-chans måste man helt klart fånga då den kommer.


Jag tror faktiskt för övrigt att det kan vara min lyckodag i dag. I morse då jag skulle lyssna på en bärbar gammal cd-spelare hittade jag vår Kate Bush skiva A Sea Of Honey som varit förvunnen sen förra sommaren. Ibland har man verkligen tur!

Inga kommentarer: