söndag 22 september 2013

En söndag i September

 
 En joggingtur i Sveriges fjärde största stad, en gråmulen morgon - vem hade trott att den skulle se ut så här? 
 


Efteråt brunch på Gillet i stan med en av världens bästa Linor!
Brunch är nytt för mej men det var himla fint även om jag fegade och valde frukost grejer som kokta ägg, yoghurt, frukt och bröd med kakbuffé och kaffe efter. Pyttipanna och bönor är liksom aldrig min kopp te.

 
Nästa hållplats var Bror Hjorths Hus och visning av vår senaste utställning.
Jag tror ni fattar hur konstigt det kändes när jag och konstnären själv ensamma gick i genom utställningen strax innan vernissagen och vi stannade framför det här verket!
 Han har låtit göra en silikonavgjutning av sej själv så samtidigt som han stod bredvid mej hängde han där på väggen spritt språngandes.
Jag tror jag rodnade och visste inte var jag skulle titta.
 
Imorrn drar vi åt Hälsingland.
Vi ses!

Inga kommentarer: