måndag 26 augusti 2013

Det är olika det där!

I sommar när jag jobbat och Kristoffer varit pappaledig har han varit ansvarig för här hemma. Tvätta, laga mat, städa och leka med barnen, allt det. Vilket lyxliv man haft!
Ändå... och jag vet att jag inte är helt tokig för syrran är likadan, är det jag mest längtat efter i sommar att städa. Damma, moppa, rad i rad, ja ni vet.
Jag gillar ordning och reda, var sak på sin plats och har jättesvårt att koncentrera mej på annat om det är dammigt och rörigt runt om kring. Nu har det visst varit fint här hemma hela sommarn men helst så vill jag göra det själv. Det är som med en joggingtur, endorfinerna sprutar ut genom öronen, svetten bryter fram i pannan och så känner man sej duktig också.
 
Idag har jag städat alltså - härliga tider!
 

Inga kommentarer: