måndag 30 juni 2008

Första barnmorskebesöket i Bollnäs i morse och jag var faktiskt lite nervös.
Hade föreställt mej att möta en gammal arg tant av åsikten att jag väl borde hålla mej hemma i mitt Uppsala och inte ta upp deras tid.
Så var det förstås inte.
Allt gick jättebra förutom att jag var lite för kall om häderna och därför fick två stick i fingret i stället för ett och fick spola handen under varmt vatten.
Jag ska börja äta järntabletter nu och i paketet finns femtio tabletter.
En om dagen alltså...
Jag hoppas pyret är ute innan asken är slut.

När jag skulle betala med mitt kort i dag hade förövrigt något väldigt märkligt hänt.
I affären stod det att kortet var spärrat.
Shit, tänkte jag.
Hängde på låste till Swedbank och fick av en trevlig blondin veta att mitt kort som går ut i december nästa år plötsligt blivit ogiltigt men att ett nytt kort hade beställts i dag och skulle komma med posten på onsdag eller torsdag.
Tänk vilken teknisk värld vi lever i där bankkort sköter sej själva.

1 kommentar:

Mammanna sa...

Ja teknikens under =)
Vilken barnmorska fick du träffa då??
Vilket trökväder, trode det skulle vända men det ser mörkt ut tycker jag =(
Sköt om er!!